12.- A favor de l'èxit Cooppel de les persones. Entre la síndrome i els talents.-

Cal construir comunitats com les famílies per a construir la pau en la ment de les persones.


A favor de l'èxit Cooppel de totes les persones.

L'èxit de les persones és el repte de la nostra "Honoris Causa Cooppel per la Pau", com podem veure el fracàs escolar no existeix ni tampoc les mal denominades reformes educatives.

Les mal denominades reformes educatives són reformes de les institucions escolars que semblen que siguin les úniques educatives, quan la veritable educació parteix de les famílies. És el valor familiar el factor clau. I es té oblidat.

En l'actualitat el valor familiar a minvat i les famílies en majoria estan en una greu crisi.

El fracàs escolar és un concepte de mesura i control del sistema escolar, també educatiu a partir del valor familiar. Però no explica les causes de la problemàtica del baix rendiment escolar d'un gran nombre de menors d'edat.

El sistema escolar i la societat complementen al valor educatiu familiar.

En el 2030 com seran les competències bàsiques per a viure, conviure i sobreviure, per guanyar-se la vida?

Pot ser que en l'actualitat un estudiant tingui un bon rendiment escolar, però hem d'estar tranquils davant això? Què se l'exigirà en el futur immediat?.

La síndrome d'insuficiència decisòria per autoexclusió mental (S.I.D.A.M.) en aprendre a aprendre apareix en el moment de la fecundació i més efectiu a partir del naixement.

La S.I.D.A.M. és una deficiència relacional social, interactiva i decisòria entre pares/mares i els seus fills/es.

En canvi la Capacitat o competències d'Aprendre a Aprendre Sempre (C.A.A.S.) és la clau per a l'èxit de totes les persones.

La pràctica Cooppel resolt aquesta problemàtica ja que practiquem i entrenem els talents de totes les persones des del seu naixement. Al menys els hi donem l'oportunitat. Ja que ens centrem en els factors: 

1.- Afectius materno-paternals, 2.- Mentals-espirituals i 3.- Socioculturals del grup/equip/comunitat.  

Amb a.- Efectes mentals, b.- Beneficis acadèmics, c.- Actitudinals, creatius, cooperatius i comunicatius amb la satisfacció personal i col·lectiva.

Amb impacte a l'entorn proper.

A més la pràctica Cooppel ajuda a treure més profit de les persones, entitats i recursos de l'entorn accessible.

I ajuda a treure més profit de les visites en família de museus, espais naturals, urbans i rurals i sales d'exposicions temporals.

I finalment es treu més al rendiment de les visites al Patrimoni Mundial, declarat per la UNESCO.


El rendiment acadèmic és relatiu a les circumstàncies sociològiques. El fracàs escolar és una mesura condicionada a altres motivacions com podem veure. La massificació fa que s'aprovi per a promocionar i no tenir a l'estudiant repetidor encallat. I la baixada de ràtios beneficia millor l'atenció dels estudiants però les promeses polítiques no es compleixen, pel seu cost econòmic.

https://elpais.com/espana/madrid/2021-03-30/la-bajada-de-ratios-en-las-aulas-de-madrid-provoca-que-el-90-de-alumnos-de-1-y-2-de-la-eso-apruebe-todo.html?ssm=whatsapp

Comentaris