21.- UNESCO.- Permetre, protegir i promoure. Atenció i reconeixement per a la difusió CARUSO.- Diversitat de reconeixements a iniciatives científiques, culturals, socials i educatives que construeixi la pau en la ment de les persones.-
Causa Internacional Sense Fronteres Cooppel per la Pau
Quí som, què fem? i què suposaria la generalització del nostre projecte.Primer de tot tenir clar l'informe sobre la nostra experiència i el valor afegit que suposa per a l'interès local, nacional, internacional i mundial amb persones, entitats i recursos en complicitat, testimoni o avalador.
CARUSO: Cridar l'Atenció, aconseguir un Reconeixement i ser Útils Significatius a l'ONU i a la UNESCO.
Diversitat de reconeixements de la UNESCO d'iniciatives científiques, culturals, socials i educatives que construeixi la pau en la ment de les persones.-
1.- Full de Ruta Paulo Freire, a partir d'una experiència i projectes d'alfabetització i de pedagogia crítica ciutadana es reconegut i acollit consultor de la UNESCO.
Causa Cooppel per la Pau és un projecte d'alfabetització més econòmic i fàcil de difondre d'acord a les competències bàsiques ciutadanes del Segle del Desenvolupament Sostenible, segle XXI. És pedagògic científic inclusiu.
2.- Cooperar amb la UNESCO en el que proposa, recomana i fa i que ho permet. En la foto de sobre tenim:
2.1.- Donar a conèixer la missió de la UNESCO en el món en cooperació internacional i per la Pau, en el que fem la UNESCO,en les àrees de competència en l'educació, cultura, ciències naturals, humanes i socials i en la comunicació i informació. Dins de les seves accions Causa Cooppel per la Pau i el projecte de Federació Internacional Cooppel coincidim en la construcció de societats del coneixement, conscienciar pels futurs de l'educació, afavorir la llibertat de creació i d'expressió, col·laborar en ciutats sostenibles, en la Intel·ligència Artificial aplicada, en la prevenció d'extremismes violents, col·laborar en l'educació per la salut i el benestar i sobre tot promoure el Programa del Desenvolupament Sostenible 2030.
2.2.- Estar presents i cooperar en on treballa la UNESCO com és les ciutats sostenibles, Xarxa d'Escoles Associades per la UNESCO, Xarxes dEducació pel Desenvolupament Sostenible i el Centre Internacional per a la Promoció dels Drets Humans. Cooperar amb l'Institut UNESCO de l'Aprenentatge al Llarg de Tota la Vida.
2.3.- Donar-se a conèixer en les Organitzacions Intergovernamentals, en les ONG i en el sector privat.
3.- L'oferta que la UNESCO proposa
- Patrimoni Mundial.
- Patrimoni Cultural Immaterial.
- Ciutats Creatives
- Reserves de la Biòsfera
- Geoparcs Mundials de la UNESCO
- Atles de la UNESCO de les llengües en perill
- Constar com a notícia en la web de la UNESCO.
- Dur a la UNESCO seu de Paris o/i d'Hamburg https://uil.unesco.org/es on trobem les ciutats aprenentatge. Dur a terme en les seus la presentació del nostre projecte i ser notícia amb fotografies i notes de premsa, després d'una expedició amb visita guiada de la seu.
- Escrits de felicitació, d'orientació o de recomanació.
- .Validar la formació de l'Institut dins de la Federació https://uil.unesco.org/es/aprendizaje-largo-de-vida/reconocimiento-validacion-acreditacion
- Etc OBERT a més. Provisional
Sobre tot cal tenir clar i saber comunicar el valor que podem aportar amb la Causa Cooppel per la Pau, la pràctica del Cooppel i la Federació de clubs Cooppel.
Eina d'alfabetització i motor de creació de societats de coneixement començant per la família, les comunitats veïnals, d'amistat, etc., els clubs i les federacions.
Sistema efecte dòmino de suports primer les persones, segons les famílies i les colles d'amistat, les entitats com les comunitats de veïnat com les associacions i federacions veïnals, associacions culturals, de voluntariat social, educatives, etc i recursos com museus i biblioteques, els ajuntaments, consells comarcals, diputacions, Generalitat de Catalunya, etc. Govern espanyol, etc. fins arribar a la UNESCO i a les Nacions Unides.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada