21.- UNESCO.- Permetre, protegir i promoure. Atenció i reconeixement per a la difusió CARUSO.- Diversitat de reconeixements a iniciatives científiques, culturals, socials i educatives que construeixi la pau en la ment de les persones.-

Causa Internacional Sense Fronteres Cooppel per la Pau

Quí som, què fem? i què suposaria la generalització del nostre projecte.

Primer de tot tenir clar l'informe sobre la nostra experiència i el valor afegit que suposa per a l'interès local, nacional, internacional i mundial amb persones, entitats i recursos en complicitat, testimoni o avalador.

CARUSO: Cridar l'Atenció, aconseguir un Reconeixement i ser Útils Significatius a l'ONU i a la UNESCO.

Diversitat de reconeixements de la UNESCO d'iniciatives científiques, culturals, socials i educatives que construeixi la pau en la ment de les persones.-

1.- Full de Ruta Paulo Freire, a partir d'una experiència i projectes d'alfabetització i de pedagogia crítica ciutadana es reconegut i acollit consultor de la UNESCO.

Causa Cooppel per la Pau és un projecte d'alfabetització més econòmic i fàcil de difondre d'acord a les competències bàsiques ciutadanes del Segle del Desenvolupament Sostenible, segle XXI. És pedagògic científic inclusiu.

2.- Cooperar amb la UNESCO en el que proposa, recomana i fa i que ho permet. En la foto de sobre tenim:

2.1.- Donar a conèixer la missió de la UNESCO en el món en cooperació internacional i per la Pau, en el que fem la UNESCO,en les àrees de competència en l'educació, cultura, ciències naturals, humanes i socials i en la comunicació i informació. Dins de les seves accions Causa Cooppel per la Pau i el projecte de Federació Internacional Cooppel coincidim en la construcció de societats del coneixement, conscienciar pels futurs de l'educació, afavorir la llibertat de creació i d'expressió, col·laborar en ciutats sostenibles, en la Intel·ligència Artificial aplicada, en la prevenció d'extremismes violents, col·laborar en l'educació per la salut i el benestar i sobre tot promoure el Programa del Desenvolupament Sostenible 2030.

2.2.- Estar presents i cooperar en on treballa la UNESCO com és les ciutats sostenibles, Xarxa d'Escoles Associades per la UNESCO, Xarxes dEducació pel Desenvolupament Sostenible i el Centre Internacional per a la Promoció dels Drets Humans. Cooperar amb l'Institut UNESCO de l'Aprenentatge al Llarg de Tota la Vida.

2.3.- Donar-se a conèixer en les Organitzacions Intergovernamentals, en les ONG i en el sector privat.

3.- L'oferta que la UNESCO proposa

3.1.- Ocupació.
3.2.- Adquisicions
3.3.- Beques
3.4.- Passanties

4.- Cooperar i millor en l'ús dels seus recursos com són els llistats de la UNESCO i les dades estadístiques.
Aconseguir entrar en les llistes de la UNESCO, aquestes són:
  1. Patrimoni Mundial.
  2. Patrimoni Cultural Immaterial.
  3. Ciutats Creatives
  4. Reserves de la Biòsfera
  5. Geoparcs Mundials de la UNESCO
  6. Atles de la UNESCO de les llengües en perill
5.- Reconeixement per les Nacions Unides del Dia Internacional Causa Cooppel per la Pau

6.- Altres tipus de reconeixement amb permisos:
  1. Constar com a notícia en la web de la UNESCO.
  2. Dur a la UNESCO seu de Paris o/i d'Hamburg  https://uil.unesco.org/es on trobem les ciutats aprenentatge. Dur a terme en les seus la presentació del nostre projecte i ser notícia amb fotografies i notes de premsa, després d'una expedició amb visita guiada de la seu.
  3.  Escrits de felicitació, d'orientació o de recomanació.
  4. .Validar la formació de l'Institut dins de la Federació            https://uil.unesco.org/es/aprendizaje-largo-de-vida/reconocimiento-validacion-acreditacion
  5. Etc  OBERT a més. Provisional


Sobre tot cal tenir clar i saber comunicar el valor que podem aportar amb la Causa Cooppel per la Pau, la pràctica del Cooppel i la Federació de clubs Cooppel.

Eina d'alfabetització i motor de creació de societats de coneixement començant per la família, les comunitats veïnals, d'amistat, etc., els clubs i les federacions.

Sistema efecte dòmino de suports primer les persones, segons les famílies i les colles d'amistat, les entitats com les comunitats de veïnat com les associacions i federacions veïnals, associacions culturals, de voluntariat social, educatives, etc i recursos com museus i biblioteques, els ajuntaments, consells comarcals, diputacions, Generalitat de Catalunya, etc. Govern espanyol, etc. fins arribar a la UNESCO i a les Nacions Unides.

Comentaris