79.- Principis i actuacions de la Causa Cooppel davant la situació i el repte competencial dels aprenentatges en la societat, en la família i en el sistema educatiu (escolar).-

Per a J.M. Ferran, agent en Investigació-Acció I-A en educació i en Drets Humans.-

A nivell internacional la Investigació- Acció es denomina "Research Action (R-A)", En el 1986 va cofundar el Centre d'Estudis Recerca-Acció de Didàctica Aplicada a la Inclusió  CERADAI) i investiga en Drets Humans. 

Diu que la Causa cal prendre mesures de forma immediata:

- Conscienciar i sensibilitzar que és aprenentatge competencial i els seus reptes del 2030 per a les noves generacions. Què serà útil en aprendre a a prendre sempre per a la generació que busqui feina en els anys 2030?

- El reforç positiu o el premi que suposa les notes per part de les families per a tenir un indicador per a motivar, la situació de passar independent dels suspesos, és una visió pobre davant el que a les famílies necessiten, els interessa i són capaces de motivar-se. Cal que el sistema educatiu (institucional-entorn i famílies) es sapiguin motivar

- El Cooppel caldrà enfocar-se en el model competencial i conscienciar a la pràctica en l'aprendre a aprendre sempre. Quines competències mentals en aprendre a aprendre sempre s'han de prioritzar i són més importants exercitar i entrenar ludicament?

- El problema clau és també legislatiu està en la motivació en aprendre a aprendre sempre, a més de la pandèmia 2000-22, estan els canvis periòdics de lleis d'educació segons el torn qui governa a l'Estat Espanyol i el nou sistema d'avaluació competencial, que està mal presentat i que sembla un pàrquing escolar en lloc de que les institucions escolars, les famílies i l'entorn vagin tots a una, al menys en uns mínims de respecte, de motivació i d'aspiracions.

I exposa que davant la situació actual, les principals actuacions prioritàries en els àmbits de la Causa Cooppel, comencem per la situació actual:

 

A.- Davant la situació actual:

Cauen els resultats de totes les proves de competències bàsiques

Fonts del Departament d'Educació atribueixen la davallada a l'efecte de la pandèmia de la covid-19

https://www.vilaweb.cat/noticies/proves-competencies-basiques-resultats/

https://www.elpuntavui.cat/societat/article/16-educacio/2175756-baixen-els-resultats-en-totes-les-proves-de-competencies-basiques-de-quart-d-eso.html

https://www.ccma.cat/324/baixa-el-nivell-en-totes-les-proves-de-4t-deso-i-mates-registra-la-pitjor-nota-en-11-anys/noticia/3178826/

Principis i actuacions de la Causa Cooppel davant la situació i el repte competencial dels aprenentatges en la societat, en la família i en el sistema educatiu (escolar).- 

Al damunt es suma el fet que s'agilitza el pas de curs amb matèries pendents.

El sistema educatiu s'està relaxant

Una nova reforma educativa institucional en marxa

https://www.educaciontrespuntocero.com/noticias/lomloe-conceptos/

La Causa Cooppel de cara el proper curs 2022-23 prendrà una sèrie de mesures com a principis ètics i estratègies tècniques educatives en incidència sistèmica relacional.







B.- Les principals actuacions prioritàries en els diversos àmbits de la Causa Cooppel:
A.- Àmbits de la Causa Cooppel:
1.- Presència social i cultural amb concerts Cooppel per la Pau per a donar-la a conèixer en actes públics locals a pobles, ciutats i barris. Són concerts musicals, literaris i artístics. Disponibilitat a converses C@LCs per a concretar, acordar, limitar el compromés, sempre aprendre avaluant amb persones dels grups següents 2, 3 i 4.
2.- Programa Cooppel d'atenció a les persones: dol (Aixopluc) , català (Voluntariat per la Llengua), drets humans (Agència, Oficina i Observatori), micro projectes empoderadors (MPE), motius d'interès cultural amb risc d'oblit (MICRO) etc
3.- Programa Cooppel  C@M.ins a l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona
4.- Atenció a persones en entitats per raons associatives en influència i ajuda en Juntes Directives d'associacions, institucions i/o iniciatives solidàries legalitzades.

B.- Actuacions en:

Tarragona ciutat, en l'àmbit civil en la secretaria de comunicació de la Federació Veïnal Segle XXI de Tarragona (CEN) i en la vocalia de l'Ateneu de Tarragona, com a mediació veïnal en el barri de l' AAVV Verge del Carme de Tarragona. En la comunicació i suport motivacional a les famílies des del 2007 del programa C@M.ins de l'institut Antoni de Martí Franquès des de 2011 i de la coordinadora de la Federació Catalana de Voluntariat Social del Camp de Tarragona, el Priorat i les Terres d'Ebre, des de 2001.

- Al Priorat anem a l'octubre pel programa núm. 107 com a col·laboradors des de 2008 en ràdio Falset amb "PriOreM PrioRaT", en el Centre d'estudis del Priorat i participarem en el Consell de Socis i Sòcies de Prioritat, anem per la número 5 de la revista de La Portadora (LP). Disponibles a Vida Creixent al Priorat del Bisbat de Tortosa.

A Tarragona i el Priorat agenciem l'observatori de Drets Humans i de la Natura amb atenció principalment telemàtica.

A nivell catòlic comuniquem en general les noves aportacions del Papa Francesc a la Teologia i a la Pastoral de l'Església i les informacions del Sínode dels Bisbes. Participem de base en la pastoral matrimonial CPM des del 1999 i Vida Creixent des de 2001. Participem telemàticament en els activitats de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i en moviments laicals internacionals en el Sínode dels Bisbes i en la Laudato Si.

A nivell general impulsem la Causa Internacional Cooppel per la Pau en col·laborar amb la nostra disponibilitat en la construcció de la pau en la ment de les persones i en l'aprendre a aprendre sempre (lemes de la UNESCO), investigant estratègies en atenció a les persones, les seves famílies i el seu entorn d'aprendre a aprendre sempre.

Comentaris