79.- Principis i actuacions de la Causa Cooppel davant la situació i el repte competencial dels aprenentatges en la societat, en la família i en el sistema educatiu (escolar).-
Per a J.M. Ferran, agent en Investigació-Acció I-A en educació i en Drets Humans.-
A nivell internacional la Investigació- Acció es denomina "Research Action (R-A)", En el 1986 va cofundar el Centre d'Estudis Recerca-Acció de Didàctica Aplicada a la Inclusió CERADAI) i investiga en Drets Humans.
Diu que la Causa cal prendre mesures de forma immediata:
- Conscienciar i sensibilitzar que és aprenentatge competencial i els seus reptes del 2030 per a les noves generacions. Què serà útil en aprendre a a prendre sempre per a la generació que busqui feina en els anys 2030?
- El reforç positiu o el premi que suposa les notes per part de les families per a tenir un indicador per a motivar, la situació de passar independent dels suspesos, és una visió pobre davant el que a les famílies necessiten, els interessa i són capaces de motivar-se. Cal que el sistema educatiu (institucional-entorn i famílies) es sapiguin motivar
- El Cooppel caldrà enfocar-se en el model competencial i conscienciar a la pràctica en l'aprendre a aprendre sempre. Quines competències mentals en aprendre a aprendre sempre s'han de prioritzar i són més importants exercitar i entrenar ludicament?
- El problema clau és també legislatiu està en la motivació en aprendre a aprendre sempre, a més de la pandèmia 2000-22, estan els canvis periòdics de lleis d'educació segons el torn qui governa a l'Estat Espanyol i el nou sistema d'avaluació competencial, que està mal presentat i que sembla un pàrquing escolar en lloc de que les institucions escolars, les famílies i l'entorn vagin tots a una, al menys en uns mínims de respecte, de motivació i d'aspiracions.
I exposa que davant la situació actual, les principals actuacions prioritàries en els àmbits de la Causa Cooppel, comencem per la situació actual:
A.- Davant la situació actual:
Cauen els resultats de totes les proves de competències bàsiques
Fonts del Departament d'Educació atribueixen la davallada a l'efecte de la pandèmia de la covid-19
https://www.vilaweb.cat/noticies/proves-competencies-basiques-resultats/
Principis i actuacions de la Causa Cooppel davant la situació i el repte competencial dels aprenentatges en la societat, en la família i en el sistema educatiu (escolar).-
Al damunt es suma el fet que s'agilitza el pas de curs amb matèries pendents.
El sistema educatiu s'està relaxant
Una nova reforma educativa institucional en marxa
https://www.educaciontrespuntocero.com/noticias/lomloe-conceptos/
La Causa Cooppel de cara el proper curs 2022-23 prendrà una sèrie de mesures com a principis ètics i estratègies tècniques educatives en incidència sistèmica relacional.
- Tarragona ciutat, en l'àmbit civil en la secretaria de comunicació de la Federació Veïnal Segle XXI de Tarragona (CEN) i en la vocalia de l'Ateneu de Tarragona, com a mediació veïnal en el barri de l' AAVV Verge del Carme de Tarragona. En la comunicació i suport motivacional a les famílies des del 2007 del programa C@M.ins de l'institut Antoni de Martí Franquès des de 2011 i de la coordinadora de la Federació Catalana de Voluntariat Social del Camp de Tarragona, el Priorat i les Terres d'Ebre, des de 2001.
- Al Priorat anem a l'octubre pel programa núm. 107 com a col·laboradors des de 2008 en ràdio Falset amb "PriOreM PrioRaT", en el Centre d'estudis del Priorat i participarem en el Consell de Socis i Sòcies de Prioritat, anem per la número 5 de la revista de La Portadora (LP). Disponibles a Vida Creixent al Priorat del Bisbat de Tortosa.
A Tarragona i el Priorat agenciem l'observatori de Drets Humans i de la Natura amb atenció principalment telemàtica.
A nivell catòlic comuniquem en general les noves aportacions del Papa Francesc a la Teologia i a la Pastoral de l'Església i les informacions del Sínode dels Bisbes. Participem de base en la pastoral matrimonial CPM des del 1999 i Vida Creixent des de 2001. Participem telemàticament en els activitats de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i en moviments laicals internacionals en el Sínode dels Bisbes i en la Laudato Si.
A nivell general impulsem la Causa Internacional Cooppel per la Pau en col·laborar amb la nostra disponibilitat en la construcció de la pau en la ment de les persones i en l'aprendre a aprendre sempre (lemes de la UNESCO), investigant estratègies en atenció a les persones, les seves famílies i el seu entorn d'aprendre a aprendre sempre.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada