148.- L'art d'educar de la ciutadania i el pes de la comunitat educativa.-

 Educar és una de les tasques més importants de les persones, les famílies i les comunitats. És prioritari educar i educar-se en els drets humans.

Un servidor ho fa des de 1976, tenia 18 anys.

Més concret els Drets Humans també tenen el dret a l'educació.

Article 26

1. Tota persona té dret a l’educació. L’educació serà gratuïta, si més no, en la instrucció

elemental i fonamental. La instrucció elemental serà obligatòria. L’ensenyament tècnic i professional

es posarà a l’abast de tothom, i l’accés a l’ensenyament superior serà igual per a tots

en funció dels mèrits respectius.

2. L’educació tendirà al ple desenvolupament de la personalitat humana i a l’enfortiment

del respecte als drets humans i a les llibertats fonamentals; promourà la comprensió,

la tolerància i l’amistat entre totes les nacions i grups ètnics o religiosos, i fomentarà les activitats

de les Nacions Unides per al manteniment de la pau.

3. El pare i la mare tenen dret preferent d’escollir la mena d’educació que serà donada als seus fills.

Totes les persones tenim instint de supervivència, sentit de cooperació i d'estima (amor) i desig de bondat, del bé i de la bellesa.

Cada persona és singular, per tant tenim unes diferències però en dignitat som iguals, en el respecte dels Drets Humans.

La tendència universal al plaer ens motiva a dur a terme guions i plans vitals que construim des de la infància.

Motivar a l'altri amb estima a que modifiqui actituds o que certs actes provoquen malestar o danys i perjudicis, és un art avui dia, tendim a satisfer-ho tot i tot està bé.

Així no es pot educar, es premien conductes que necessiten una orientació a la responsabilitat.

Educar més que mai és un art i es precisa el pes de tota la comunitat o al menys una part d'ella quan els comportaments estan fora de si o se'ns va de ls mans.

Educar i marcar límits per a que l'altri pugui educar-se és un acte de misericòrdia, de caritat, d'apostolat i de joia en ajudar al proïsme.

En una comunicat quan uns sofreixen i altres no cooperen en el repte educatiu, aquests premien i donen oxígen a les conductes que caldrien corregir.







Investigar en Drets Humans suposa aplicar les aportacions de Maslow sobre la motivació, de Kohlberg sobre els nivells dels judicis ètics i morals i de R. Dilts els nivells neurològics. Segons la tesi Cooppel per la Pau la tasca TR@NS de l'observació, anàlisi i interpretació dels comportaments i planificar actuacions des d'opinar, informar, orientar, assessorar o donar oportunitats a aprendre a aprendre des de la neurosensorialitat.

TALs. Tasques, activitats i ludipràctiques sensibilitzadores del neuroaprenentatge del Transcomentalista:

En qualsevol lloc. Per a què i sobre tot en internet?
1.- Descobrir receptes, trucs, enginys, astúcies per a millorar la vida de cada dia.
Com?
Observació de les xarxes socials i internet: recursos sobre coneixements i exercicis que es poden dur a terme per a contactar i generar amistat.
Provar. Recursos que més aviat poden ser efectius i no són nocius en principi. Informació- provar-los i compartir els efectes o resultats
Què?
1.- Receptes naturals de problemes de salut o per a prevenir. 
2.- Trucs d'enginys per a delectar la ciència, 3.- Per aplicar-ho a la cuina, 
4.- Per a millora de la llar, casolans, 
5.- A l'hora de conduir, 
6.- Defensa personal
7.- Humor
8.- Matemàtiques.
9.- Coneixements bàsics.
10.- situacions de drets humans que cal conèixer: casos.
11.- Valor.- Destacar el bon ús de les xarxes i dels recursos d'internet.
12.- Fomentar l'esperit crític sobre les ofertes econòmiques, polítiques, sexuals; identificar les notícies o comunicats falsos
13.- Casos i proves que ens motiven a ser més cauts i prudents davant dels riscos de la vida.
14.- Jocs mentals i entrenament neuromental
15.- Compartir les experiències en els contactes de els xarxes socials o en trobades presencials.
2.- Estudi del com i de les formes en què podem afrontar davant situacions crítiques i problemàtiques en educació: Comportaments, fets, etc. 
3.- Atenció a les víctimes, d'estudi de casos i del com es poden prevenir .-

Comentaris