20.- PeDM i ESTHeR.- Es tracta del nivell de disponibilitat d'ajuda competencial.-

 

Ment Fràgil: La ment pot ser oberta o tancada, viva, seca  o fòssil.
La Ment és fràgil i avui per avui sofreix un canvi neuro-motivacional com la Terra un canvi climàtic, però els dos són repte de la neuro-supervivència humana.

PeDM.- 

Potencial Educatiu Disponible Mental

Principis estratègics de la investigació de la disponibilitat mental:

1.- Oferta.- 

Es tracta de la diversitat i del nivell de disponibilitat d'ajuda competencial a l'altri que pot atendre, imitar, aplicar o seguir instruccions. Amb la finalitat d'incorporar-lo en el seu potencial d'empoderament i autonomia decisòria.

2.- Incondicional.- 

Amb que es doni atenció a una sola persona, esta justificat. No importa la quantitat sinó l'eficàcia i la qualitat humana de els relacions. Cost econòmic reduït  i inversió del temps-

3.- Autoexclusió.- 

L'oferta d'ajuda és alta, hi han moltes persones que s'autoexclouen i es queixen. Per què?. Factors de confiança i d'intimitat. 

4.- Neurociència i base científica.-

Potencial Educatiu Disponible Mental

4.1.- Educació de la presa de decisions lliure i responsable

Paradigmes teòric-pragmàtic-actiu i reflexiu a més del promotor-sostenible- analític i del control.- 

El Posicionament de l'entrenament de "Decisionament" Mental és un concepte conclusiu de la Pràctica Reflexiva del Cooppel, el que cal es posicionar-se davant la necessitat d'entrenament de les competències, en les quals la decisió com aprenentatge i aprendre és decidir, com a objectiu mental.

Decisionar versus activar.

Accionar una decisió  

Prendre decisions versus iniciar accions.

4.2.- Educació en la salut interior mental, corporal i de les relacions interpersonals

- Paradigma de la Reflexologia.- Si podem identificar parts del cos en l'orella, a la mà i als peus.  



- Reflexologia: punts de les mans, peus i orella s'identifiquen en les parts del cos.

Paradigma de la PNI
- Ment i Digestió. Teoria PsicoNeuroImmunologia (PNI)




Posicionament del Cooppel.- 
- Ment i Cos. Ancoratge de les parts del cos amb els neuro-factors mentals i els neuro-mòbils. Cal citar l'EFT i les xacres



4.3.- Educació en la Pau Interior, el Diàleg i la Justícia.-
No pot haver pau si no tenim pau interior i acceptació de les nostres potencialitats i dels nostres límits.

5.- PeDM i ESTHeR.-
Estratègies de Suport Tècnic Holístic educatiu Relacional.

Comentaris