22.- INDICADORS VALOR AFEGIT (I.V.A.) COOPPEL. Valors i Principis de la Causa Cooppel per la Pau. Més enllà del pensament i sense ideologies repressives i tòxiques.-
ESTEM EN CONSTRUCCIÓ
Principis de la Causa Cooppel per la Pau.
Més enllà del pensament i sense ideologies impositives, ni repressives, ni alineants ni alienadores.-
El valor afegit del sentit comú cooperatiu i de l'aprendre a aprendre sempre. (Cooppel).-
Vint valors i principis de la Causa Cooppel per la Pau:
01.- La cooperació, la creativitat i la comunicació incideixen en la construcció del sentit vital i comú de la Pau en la ment de les persones.
02.- Pau i ODS 2030 són valors vinculats i imprescindibles per a construir el món en pau i sostenible.
03.- Estem molt centrats en l'espai exterior, en el què som, estem, fem i tenim i cal enfocar al nostre cos i el nostre interior mental. Concentració Mental observadora, analista, interpretadora del nostre interior. El paper del conscient, subconscient i inconscient. Cal més concentració i interiorització mental activa lliure (CiMAL)
04.- Complicitat de les emocions.- Les emocions ens ajuden a prendre decisions, posicionaments, execucions transavaluatives i valoratives per fases. Però ens podem obstruir la llibertat i la responsabilitat per oposició amb prejudicis i supersticions que calen netejar de tant en tant.
05.- Cal entrenar no caure en rutines ni anar pel món improvisant amb els nostres capricis. Totes les civilitzacions tenen guions per a entrenar les capacitats de supervivència menys la nostra.
06.- Cooppel és diferencial, rellevant, familiar i genera estima ja que aprofita el talent potencial interior mental amb el comportamental.
07.- Singularitat holística i integrativa. Tothom pot treure profit d'altres aportacions i de reconstruir els esquemes segons la seva responsabilitat que és la lliure expressió de respondre de forma justa, legítima, ètica i moral ni que a vegades no coincideixi en lo legal en el territori.
08.- Cridats a construir comunitats d'afecte, d'estima i d'amor amb el respecte i el tracte entre iguals, amb l'autoritat compartida amb el lideratge democràtic segons els talents i els dons de les persones, la seva capacitat, necessitats i interessos.
09.- Promoure el valor afegit de la família.
10.- Ser crítics i autocrítics per aprendre a aprendre sempre.
11.- Per damunt de tot el diàleg, l'escolta activa, el respecte mutu, la negociació, l'amistat i la comprensió i la tolerància de les diferències com a riquesa de la diversitat.
12.- Pedagogia universal, familiar i professional. Pedagogia transversal del Cooppel.
13.- Ajudar al que vol ser ajudat per a la seva autosuperació empoderadora i emprenedora.
14.- La lluita pels Drets Humans microcomunitària personalitzadora i neuro-drets.
15.- Invertir el temps i les micro-aportacions i quotes en iniciatives solidàries en el voluntariat amb aplicació en la vida personal, familiar i cívica.
16.- L'enfocament en el comportament i els resultats exteriors fa que abandonem la nostra ment, on podem trobar la felicitat i l'amor que és disponibilitat incondicional que pel exteriorisme, el materialisme i l'individualisme l'amor i la ment són un absurd i aquesta es posa malalta (Ment Fràgil). Cal acabar en l'analfabetisme emocional i mental.
17.- Visió quàntica mental.- Sols existeix el present i la teva posició davant l'espai, el temps és la mesura del compromís amb el món i amb els altres. Podem viure sense el temps, sense el passat i sense el futur. El passat i el futur el creem en el present per mer control mental i per tenir més seguretat. L'espai és real, el temps és una il·lusió. Sols existeix el neuro-temps que genera la nostra ment i mesura quan el teu espai s'atura. Elimina allò que t'esclavitza, utilitza allò que t'ajuda a ser més pragmàtic i més realista.
Usem l'agenda dels temps per a coincidir amb els altres o amb la producció per economia mental dels resultats. I no tenir que esperar i dir-nos "ara estic perdent el temps".
18.- Busquem relacions sòlides des de relacions volàtils o líquides, amistats puntuals amb resultats positius en un marc efímer.
19.- El Valor Afegit Cooppel és el mòbil dels principis de la Causa Cooppel per la Pau, però cal uns mínims per assolir resultats siguin beneficis, efectes mentals o impacte en l'entorn.
20.- La relació de confiança i la cooperació, fomenta la creativitat, la comunicació i la motivació.
21.- Comentalisme.- La construcció mental és "com", gràcies a les paraules i la diversitat de la percepció. L'important és la comunicació on la informació i la multiplicitat de textos donen com aspecte més subjectiu i personal "el comentaris de cooperació mental" o "comentals" on la metàfora, les múltiples narratives usen lacomparació "com", l'observació i l'aproximació a l'ésser, "en", el significat funcional del "tal"(1) i l'enfocament prioritari i important "isme"
https://tatirev.blogspot.com/2021/05/08-decisiologia-comentalista-clc-cooppel.html
(1) tal 1
1 Semblant o d'aquesta o d'aquella mena: no havia sentit mai tals acusacions.
2 S'usa per fer referència a una cosa determinada sense dir quina és amb exactitud: li vaig dir que me n'anava tal dia i es va enfadar molt amb mi.
nom masculí i femení
3 S'usa en substitució del nom d'una persona que no es vol dir o no se sap: el tal em va dir que eres fora; la tal, una advocada de molt prestigi, va assumir la defensa.
tal 2
adverbi
1 Així o d'aquesta manera: he fet el treball tal com va dir la professora.
pronom indefinit
2 Tal cosa: tal faràs, tal trobaràs.
per tal de Amb la finalitat de o a fi de: vaig anar al poble per tal de descansar.
per tal que Amb la finalitat que o a fi que: li donaré el teu telèfon per tal que pugui parlar amb tu.
tal com Segons: tal com diuen les normes de l'escola, no es pot utilizar el mòbil a classe.
tal qual Indica que una cosa està en un estat natural o en el mateix estat en què estava abans de patir un possible canvi: vaig dur l'abric a una tintoreria i me'l van tornar tal qual, sense rentar.
Tots aquests valors i principis s'inclouen dins de la Causa Cooppel per la Pau i en el pràctica del Cooppel.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada