43.- JOCS PRO PATRIMONI COOPPEL.- Experiència de Tarragona, ciutat Patrimoni de la Humanitat en la mirada a nous Patrimonis de la Humanitat.-

EN CONSTRUCCIÓ

Experiència de Tarragona, ciutat Patrimoni de la Humanitat en la mirada a treballar per a nous Patrimonis de la Humanitat.-

A.- Experiència de Tarragona, ciutat Patrimoni de la Humanitat des de 2000.

https://www.tarragona.cat/patrimoni/patrimoni-mundial

Articles sobre Maria Mercè Martorell, responsable de defensar la candidatura de Tarragona Patrimoni de la Humanitat a la UNESCO entre 1998-2000.-

https://larepublicacheca.cat/ma-merce-martorell-tarraco-i-el-seu-patrimoni-no-son-prou-coneguts/

https://www.altafulles.cat/maria-merce-martorell-participar-en-aquest-cami-encapcalant-la-delegacio-de-tarragona-es-el-moment-mes-important-de-la-meva-trajectoria-politica/

https://rctgn.cat/tag/maria-merce-martorell/

https://www.diarimes.com/noticies/tarragona/2020/11/09/martorell_ultim_any_abans_declaracio_tarraco_ser_frenetic_92234_1091.html?

Va participar en una trobada del Fòrum DReTS del Priorat el passat mes de setembre:

https://dretsiresponsabilitatssompriorat.blogspot.com/2021/08/38-en-el-mes-de-setembre-celebrarem-la.html

Resum:

          Va parlar de la seva experiència com a consellera de l'Ajuntament de Tarragona i de les principals gestions que va iniciar, així va donar unes orientacions de cara afavorir la candidatura. 

B.- La mirada a treballar per a nous Patrimonis de la Humanitat.-


1.- LA INICIATIVA AL PRIORAT.- Tema a part per la part pública i la resta confidencial i privada interna.

2.- LA INICIATIVA CAUSA COOPPEL PER LA PAU.-

2.1.- LES EXPERIÈNCIES DES DE LA PARTICIPACIÓ CÍVICA I DES DEL VOLUNTARIAT SOCIAL EN INICIATIVES INTERNACIONALS.-

 .- 1.- Experiència 1998-2000 Voluntari i suport associatiu a Tarragona candidata a Patrimoni de la Humanitat. Congressista en 1995 del Congrés Internacional Arqueologia Tàrraco

- 2.- Experiència com a voluntari cultural en Tarragona candidata a capitat de la cultura europea 2016. 
- 3.- Triple experiència com a voluntari educatiu en qualitat de professor de l'institut Antoni de Martí Franquès de Tarragona, voluntari esportiu i voluntari en el protocol de premiacions en els Jocs Mediterranis 2018 


2.2.- INICIATIVA PER A TENIR RECONEIXEMENTS PER A SER MITJANS DE L'EXPANSIÓ INTERNACIONAL DE LA CAUSA COOPPEL PER LA PAU 2030

A.- Coordinació col·laborativa voluntària de persones :

Índex:

1.- Consell d'Opinió Causa Cooppel , format en el procés per 25 persones

                              2.- Comitè Taula Causa Benèfica Cooppel format per persones del Consell que intervenen en les diverses taules promotores

3.- Espais per a dur actes de promoció-

############################################

1.- Consell d'Opinió Causa Cooppel per la Pau.-

Format per 25 persones en el procés, alguns ja RIP però ara en som 17 persones actives

 https://agendaanims.blogspot.com/2022/01/102-relacio-de-persones-consultades.html

2.- Comitè Taula Permanent Causa Benèfica Cooppel per la Pau.-

Formen part de les taules promotores i consten en les notícies i en la memòria social de la Causa https://agendaanims.blogspot.com/

Tenim els reconeixements DIAMANT, ESTEL, EDUCERT i Diplomes de distinció i de participació de més de mil participants

Reconeixements anuals i personals DIAMANT:

https://agendaanims.blogspot.com/2021/03/20-reconeixements-diamant-de-la-causa.html


3.- Espais d'actes de promoció presencial com telemàtica en trobades i en les Xarxes Socials

Espais veïnals, culturals, museus, biblioteques cedits per les administracions públiques o associacions privades d'interès social i públic 

 

B.- Els plans d'èxit assegurat amb els riscos corresponents.

1.- Iniciativa permanent com a pla C, ajudar a una altra persona. Natura benèfica i solidària de la Causa Internacional Cooppel per la Pau

2.- Iniciativa per aconseguir el tracte d'interès general, públic i social català, estatal i internacional de la Causa Cooppel per la Pau.

En el 2023 hem de presentar l'informe Causa Cooppel per la Pau per aconseguir des de les administracions públiques i la UNESCO, la pràctica d'entrenament lúdic cooperatiu Cooppel, el tracte d'interès públic, general i social en el repte de l'alfabetització del tercer mil·lenni i com a sistema lúdic d'aprendre a aprendre sempre (tota la vida).
https://centreestudisdelpriorat.blogspot.com/2021/11/19-invitacio-la-inauguracio-de-les.html

 

https://agendaanims.blogspot.com/2021/10/71-dia-de-la-justicia-de-catalunya.html

https://novaavecvergedelcarmetarragona.blogspot.com/2021/11/49-el-president-de-laavv-verge-del.html
https://priorem.blogspot.com/2021/08/09-programa-num-100.html
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10223990450283407&id=1062533681

 3.-  Pla A. Aconseguir entrar dins del patrimoni cultural immaterial.

              https://dinaments.blogspot.com/2021/12/40-causa-internacional-cooppel-per-la.html

            https://dinaments.blogspot.com/2022/01/50-candidatures-i-resolucions.html

C.- Els tres plans en un únic pla general de la Causa Cooppel per la Pau.-

Principals estratègies, cada estratègia tindrà les seves tàctiques i cada tàctica les seves maniobres:

1.- Conèixer les principals candidatures a la UNESCO en general a nivell de   Catalunya i arreu de l'Estat, i centrar-nos més del camp que estem nosaltres: entrenament mental i sistemes sistèmics interactius i inclusius en Aprendre a Aprendre Sempre (UNESCO- Institut d'aprendre al llarg de tota la vida   https://uil.unesco.org/es

                  2.- Relació amb les universitats catalanes i espanyoles URV, UOC,                                UNIR, UNM,     https://dinament.blogspot.com/

                    3.- Pro campanya a favor del reconeixement del Dia Internacional de la                         Pedagogia    https://www.unicef.es/educa/dias-mundiales

4.- Tàctiques amb les 23 associacions que tenim raons de responsabilitat i microprojecte aprovat per la Junta Directiva i l'Assemblea General.  https://indexjmferrangmail.blogspot.com/

5.- Relació amb altres associacions i federacions veïnals, educatives, culturals i amb Institut d'Estudis Catalans (IEC). Fundació Pere Tarrés. 

6.- Relacions amb els Ajuntaments, Consells Comarcals i Diputacions

7.- Relacions amb les  escoles i els instituts

8.- Relacions amb les persones i les famílies 

                              9.- Relacions amb la temàtica que estem treballant i estem relacionats:

                          10.- Conèixer i respondre amb inclusió òptima de tots els mètodes                                         actius i  vigents al món. La pràctica reflexiva Cooppel ha de facilitar                                    la inclusió i l'aprenentatge opcional de tots els sistemes existents                                      històrics i actuals

11.- Andorra.- VALOR AFEGIT INTERNACIONALITAT.- Causa Internacional inicial. Relacions amb Andorra, iniciat en el 2017: Contactes i recerca de complicitats i narracions de les entrevistes i dels acords

1.- Agermanament moral amb associacions i entitats andorranes: Associació Maria, Santa d'Andorra,

2.- Donar-se a conèixer i fer seguiment amb la UNESCO Andorrana, Ministeris d'Educació i de Cultura del Govern d'Andorra. Arxiprestat de les Valls d'Andorra. Universitat d'Andorra. Ambaixada espanyola a Andorra.

3.- Escoles i instituts en els tres models:  andorrà, espanyol, francès i concertat.

4.- Amb empreses andorranes i fundacions.

                           12.- Principals actuacions i temàtiques a tenir en compte:

                  A - Actuacions: 

                       1.- Participar el el Congres dels Jocs en la Història de Vic 

               https://www.ens.cat/noticia/vic-acollir-el-iii-congrs-internacional-els-jocs-en-la-histria-657

                         2.- Contactar amb altres iniciatives metodològiques, moviments

                       internacionals al voltant de personatges o iniciatives innovadores:

                                                    - Paulo Freire 

                                                    - Lorenzo Milani https://es.wikipedia.org/wiki/Lorenzo_Milani

                                  - Francesco Tonucci                                                                                                                       https://ca.wikipedia.org/wiki/Francesco_Tonucci

                                                     - Moviments de Renovació Pedagògica segle XXI

         B- Temàtiques:

                               I.- ASSAIG:  RECULL DE CONTACTES I CONTINGUTS AL VOLTANT DELS                                                       QUATRE TEMES CLAU EXISTENTS EN LA NOSTRA CULTURA 

1.- Jocs de Rol i d'Estratègia.

2.- Jocs tradicionals.

3.- Jocs de taula i de tauler.

4.- Jocs didàctics

                               II.- RELATS  Cooppel : Narracions i recopilació de l'experiència 1985- 2013 i Cooppel 2014-22 de cara a 2030 en nou camps:

 Els ReLATS dels Jocs Cooppel i consten en nou creacions:
Jocs Cooppel amb copyright, no es poden donar a conèixer fins que no es publiquin en el 2023 pel risc de plagi i d'espionatge industrial:
Descobert els principis, inventats, provats i desenvolupats  entre 1985 i 2004 els LLEUGERS i la resta entre 2014-2022. 
Tots els jocs són fabricats pel mateix personal jugador promotor  amb acompanyament de  personal sostenidor cooperant.
Tots es basen en els principis del Dol de Kubler Ross, els dilemes de L. Kohlberg, la Taxonomia de Bloom, Intel·ligències Múltiples, Pràctica Reflexiva, Kieran Egan, de la PNL, l'Anàlisi Transaccional i en la Neurociència.
Són nou Relats Jocs Cooppel (RJ Cooppel) en tres apartats funcionals:

A.- Sis jocs relacionats amb una taula principalment després es pot decidir fer impacte entorn amb actes culturals, taules rodones o programes de ràdio local.

(1) ROLS Cooppel, basat en l'aprenentatge cooperatiu de Pere Pujolàs i en Jocs de Rol i Estratègia basats en el sentit comú cooperatiu.

(2) ESCACS Cooppel, basat en la Teoria de la Intel·ligència del PASS i en el tauler dels escacs.

(3) DAMES Cooppel, basat en les Constel·lacions Familiars i en les avantatges de jugar a "les dames" i al "ratolí i als quatre gatets".

(4) DÒMINOS Cooppel, són un conjunt de jocs i jugades amb famílies d'imatges i de paraules, síl·labes i lletres.

(5) PaTRONS Cooppel, són un joc de cartes que representen les metàfores dels cinc perfils de formes universals d'aconseguir aliments per a la supervivència, tractant els aliments com si fossin coneixements en vuit patrons de relacions interpersonals que ens ajuden a entendre quins són els nostres talents que dominem i quins cal que entrenem.

(6) ESTiLS Cooppel, són el conjunt de PaTRONS Cooppel que incideixen en la vida d'una persona en diversos entorns: escola, família o famílies en el cas de famílies reestructurades i sub-patrons en colles d'amics etc. a través de les edats de tota la vida.
Amb una idea aproximada de cara a la Federació Cooppel de families amb Menors d'Edat: de mainada 0-2 anys infantil (3-5 anys), benjamí (6-8 anys) aleví (9-11 anys), adolescent (12-14), jove (15-22), adult (23-60), persona de més edat( 60-100) i persones soles que es troben a jugar. Basat en Ikigai i en el sentit comú de viure plenament. Al final tenir autoconeixement i autoconcepte i aixecar l'autoestima per a prendre decisions trascendentals o de conversió

            B.- Ara veurem els jocs didàctics puntuals i d'animació sòcio-cultural:  

(7) LLEUGERS  Cooppel o sis Jocs Didàctics Lleugers, Àgils i Fungibles (DLLAF) Cooppel. Període 1985-2004
Aquests jocs han estat ensenyats dins de diversos cursos de formació de formadors docents de l'ICE- UB, de la UPC i de la URV: 

1.- Això... Aleixarenc, 1976, presentació del programa inspirat en Paulo Freire de crear una revista local clandestina, catalanista i de plena llibertat d'expressió a l'Aleixar (el Baix Camp). Programa d'edició de 15 números entre 1977-79. En el congrés de Barcelona de 2011 es reconeix que la revista local és la única de plena llibertat d'expressió de la transició democràtica i fins a l'actualitat de Catalunya.

2.- Escacs Digital, 1985, joc per a entrenament espacial i de la suma i la resta portant.  Presentat a l'ICE-Uni Zaragoza Jornadas de Experiencia en el Aula.

3.- Jocs Toponímics (ToP), 1989, joc per aprendre jugant com si fos el parxis o l'oca espais concrets urbans, termes municipals, conques com la goteta del riu Montsant o el minitrasvassament de l'Ebre al Camp de Tarragona. Aprovat com a material pel Dep Ensenyament de la Gen Cat i exposat en les jornades a ICE-U. Zaragoza

4.- Mètode DAI (Jocs sobre Progressos en l'Aprenentatge Personalitzat),1990. Joc d'autoavaluació dels progressos de l'alumnat per tasques escolars i extraescolars en família. Publicat per la SCP filial de l'Institut d'Estudis Catalans.  

5.- Jocs APCIISE ( La distància entre informar-se i decidir-se a aprendre) 1996; Jocs de cadenes de decisions entre la informació i les decisions d'aprenentatge com les decisions d'exposició pública en actes culturals o programes de ràdio local a Tarragona, ràdio sant Pere i sant Pau, emissora municipal. Publicat per la SCP filial de l'Institut d'Estudis Catalans.

6.- Jocs Ceradai (La Ment Fràgil, Decisiologia i Teorema dels Nombres Decisoris (2004). Aplicat a l'atenció telemàtica de consultes a XPERTIA.COM entre 2000 i 2002. Reconeixement honorífic Iberoamericà en maig de 2004. El dia 05-11-2004 exposats en ponència i taules rodones en l'antic Auditori de Caixa Tarragona del carrer Pere Martell 

            C.- Jocs d'Estil de la mateixa vida real i competencial de cada

(8).- ReALITY Rols Estratègics de Tàctiques Operacions Reals (REALITY Cooppel RETOR)
(9).- Observatori, Anàlisi i Interpretació del Saber de la Iniciativa Solidària (Cooppel OaSIS) . També tindrem els resultats de persones que s'autoexclouen d'entrar en el circuit Cooppel de creixement personal i col·lectiu, el nivell zero.

Cal destacar les pràctiques culturals socials i socioeducatives Cooppel en l'entorn educatiu, les aplicacions de la pràctica reflexiva Cooppel en família de ponències i exposicions orals, d'espais com del Patrimoni de Tàrraco, el Port de Tarragona i l'espai natural de Montsant, espai urbà de Reus, de la Massana i Andorra la Vella, altres . I finalment el record de les actuacions Cooppel en produccions, creacions i participacions.

          

 

                         El Priorat i Tarragona ciutat, degut a la pandèmia ara tenim presencialment més activitat a la resta l'oferta és telemàtica disponible

S'haurà d'estudiar si haurem de tenir:
- La Central d'anàlisi i interpretació internacional Cooppel (CaiiC), 
- El Departament internacional del Talent Solidari Cooppel (DiTS Cooppel)  
- La seu física i postal de la Federació internacional Cooppel (FiC) que coordini tots els centres territorials amb les biblioteques i els museus i els clubs Cooppel de tot arreu.

Comentaris