43.- JOCS PRO PATRIMONI COOPPEL.- Experiència de Tarragona, ciutat Patrimoni de la Humanitat en la mirada a nous Patrimonis de la Humanitat.-
EN CONSTRUCCIÓ
Experiència de Tarragona, ciutat Patrimoni de la Humanitat en la mirada a treballar per a nous Patrimonis de la Humanitat.-
A.- Experiència de Tarragona, ciutat Patrimoni de la Humanitat des de 2000.
Articles sobre Maria Mercè Martorell, responsable de defensar la candidatura de Tarragona Patrimoni de la Humanitat a la UNESCO entre 1998-2000.-
https://larepublicacheca.cat/ma-merce-martorell-tarraco-i-el-seu-patrimoni-no-son-prou-coneguts/
https://rctgn.cat/tag/maria-merce-martorell/
Va participar en una trobada del Fòrum DReTS del Priorat el passat mes de setembre:
Resum:
Va parlar de la seva experiència com a consellera de l'Ajuntament de Tarragona i de les principals gestions que va iniciar, així va donar unes orientacions de cara afavorir la candidatura.
B.- La mirada a treballar per a nous Patrimonis de la Humanitat.-
2.1.- LES EXPERIÈNCIES DES DE LA PARTICIPACIÓ CÍVICA I DES DEL VOLUNTARIAT SOCIAL EN INICIATIVES INTERNACIONALS.-
.- 1.- Experiència 1998-2000 Voluntari i suport associatiu a Tarragona candidata a Patrimoni de la Humanitat. Congressista en 1995 del Congrés Internacional Arqueologia Tàrraco
- 2.- Experiència com a voluntari cultural en Tarragona candidata a capitat de la cultura europea 2016.
- 3.- Triple experiència com a voluntari educatiu en qualitat de professor de l'institut Antoni de Martí Franquès de Tarragona, voluntari esportiu i voluntari en el protocol de premiacions en els Jocs Mediterranis 2018
2.2.- INICIATIVA PER A TENIR RECONEIXEMENTS PER A SER MITJANS DE L'EXPANSIÓ INTERNACIONAL DE LA CAUSA COOPPEL PER LA PAU 2030
A.- Coordinació col·laborativa voluntària de persones :
Índex:
1.- Consell d'Opinió Causa Cooppel , format en el procés per 25 persones
2.- Comitè Taula Causa Benèfica Cooppel format per persones del Consell que intervenen en les diverses taules promotores
3.- Espais per a dur actes de promoció-
############################################
1.- Consell d'Opinió Causa Cooppel per la Pau.-
Format per 25 persones en el procés, alguns ja RIP però ara en som 17 persones actives
https://agendaanims.blogspot.com/2022/01/102-relacio-de-persones-consultades.html
2.- Comitè Taula Permanent Causa Benèfica Cooppel per la Pau.-
Formen part de les taules promotores i consten en les notícies i en la memòria social de la Causa https://agendaanims.blogspot.com/
Tenim els reconeixements DIAMANT, ESTEL, EDUCERT i Diplomes de distinció i de participació de més de mil participants
Reconeixements anuals i personals DIAMANT:
https://agendaanims.blogspot.com/2021/03/20-reconeixements-diamant-de-la-causa.html
3.- Espais d'actes de promoció presencial com telemàtica en trobades i en les Xarxes Socials
Espais veïnals, culturals, museus, biblioteques cedits per les administracions públiques o associacions privades d'interès social i públic
B.- Els plans d'èxit assegurat amb els riscos corresponents.
1.- Iniciativa permanent com a pla C, ajudar a una altra persona. Natura benèfica i solidària de la Causa Internacional Cooppel per la Pau
2.- Iniciativa per aconseguir el tracte d'interès general, públic i social català, estatal i internacional de la Causa Cooppel per la Pau.
En el 2023 hem de presentar l'informe Causa Cooppel per la Pau per aconseguir des de les administracions públiques i la UNESCO, la pràctica d'entrenament lúdic cooperatiu Cooppel, el tracte d'interès públic, general i social en el repte de l'alfabetització del tercer mil·lenni i com a sistema lúdic d'aprendre a aprendre sempre (tota la vida).
https://centreestudisdelpriorat.blogspot.com/2021/11/19-invitacio-la-inauguracio-de-les.html
https://agendaanims.blogspot.com/2021/10/71-dia-de-la-justicia-de-catalunya.htmlhttps://novaavecvergedelcarmetarragona.blogspot.com/2021/11/49-el-president-de-laavv-verge-del.htmlhttps://priorem.blogspot.com/2021/08/09-programa-num-100.htmlhttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10223990450283407&id=1062533681
3.- Pla A. Aconseguir entrar dins del patrimoni cultural immaterial.
https://dinaments.blogspot.com/2021/12/40-causa-internacional-cooppel-per-la.html
https://dinaments.blogspot.com/2022/01/50-candidatures-i-resolucions.html
C.- Els tres plans en un únic pla general de la Causa Cooppel per la Pau.-
Principals estratègies, cada estratègia tindrà les seves tàctiques i cada tàctica les seves maniobres:
1.- Conèixer les principals candidatures a la UNESCO en general a nivell de Catalunya i arreu de l'Estat, i centrar-nos més del camp que estem nosaltres: entrenament mental i sistemes sistèmics interactius i inclusius en Aprendre a Aprendre Sempre (UNESCO- Institut d'aprendre al llarg de tota la vida https://uil.unesco.org/es
2.- Relació amb les universitats catalanes i espanyoles URV, UOC, UNIR, UNM, https://dinament.blogspot.com/
3.- Pro campanya a favor del reconeixement del Dia Internacional de la Pedagogia https://www.unicef.es/educa/dias-mundiales
4.- Tàctiques amb les 23 associacions que tenim raons de responsabilitat i microprojecte aprovat per la Junta Directiva i l'Assemblea General. https://indexjmferrangmail.blogspot.com/
5.- Relació amb altres associacions i federacions veïnals, educatives, culturals i amb Institut d'Estudis Catalans (IEC). Fundació Pere Tarrés.
6.- Relacions amb els Ajuntaments, Consells Comarcals i Diputacions
7.- Relacions amb les escoles i els instituts
8.- Relacions amb les persones i les famílies
9.- Relacions amb la temàtica que estem treballant i estem relacionats:
10.- Conèixer i respondre amb inclusió òptima de tots els mètodes actius i vigents al món. La pràctica reflexiva Cooppel ha de facilitar la inclusió i l'aprenentatge opcional de tots els sistemes existents històrics i actuals
11.- Andorra.- VALOR AFEGIT INTERNACIONALITAT.- Causa Internacional inicial. Relacions amb Andorra, iniciat en el 2017: Contactes i recerca de complicitats i narracions de les entrevistes i dels acords
1.- Agermanament moral amb associacions i entitats andorranes: Associació Maria, Santa d'Andorra,
2.- Donar-se a conèixer i fer seguiment amb la UNESCO Andorrana, Ministeris d'Educació i de Cultura del Govern d'Andorra. Arxiprestat de les Valls d'Andorra. Universitat d'Andorra. Ambaixada espanyola a Andorra.
3.- Escoles i instituts en els tres models: andorrà, espanyol, francès i concertat.
4.- Amb empreses andorranes i fundacions.
12.- Principals actuacions i temàtiques a tenir en compte:
A - Actuacions:
1.- Participar el el Congres dels Jocs en la Història de Vic
https://www.ens.cat/noticia/vic-acollir-el-iii-congrs-internacional-els-jocs-en-la-histria-657
2.- Contactar amb altres iniciatives metodològiques, moviments
internacionals al voltant de personatges o iniciatives innovadores:
- Paulo Freire
- Lorenzo Milani https://es.wikipedia.org/wiki/Lorenzo_Milani
- Francesco Tonucci https://ca.wikipedia.org/wiki/Francesco_Tonucci
- Moviments de Renovació Pedagògica segle XXI
B- Temàtiques:
I.- ASSAIG: RECULL DE CONTACTES I CONTINGUTS AL VOLTANT DELS QUATRE TEMES CLAU EXISTENTS EN LA NOSTRA CULTURA
1.- Jocs de Rol i d'Estratègia.
2.- Jocs tradicionals.
3.- Jocs de taula i de tauler.
4.- Jocs didàctics
II.- RELATS Cooppel : Narracions i recopilació de l'experiència 1985- 2013 i Cooppel 2014-22 de cara a 2030 en nou camps:
A.- Sis jocs relacionats amb una taula principalment després es pot decidir fer impacte entorn amb actes culturals, taules rodones o programes de ràdio local.
(1) ROLS Cooppel, basat en l'aprenentatge cooperatiu de Pere Pujolàs i en Jocs de Rol i Estratègia basats en el sentit comú cooperatiu.(2) ESCACS Cooppel, basat en la Teoria de la Intel·ligència del PASS i en el tauler dels escacs.(3) DAMES Cooppel, basat en les Constel·lacions Familiars i en les avantatges de jugar a "les dames" i al "ratolí i als quatre gatets".(4) DÒMINOS Cooppel, són un conjunt de jocs i jugades amb famílies d'imatges i de paraules, síl·labes i lletres.(5) PaTRONS Cooppel, són un joc de cartes que representen les metàfores dels cinc perfils de formes universals d'aconseguir aliments per a la supervivència, tractant els aliments com si fossin coneixements en vuit patrons de relacions interpersonals que ens ajuden a entendre quins són els nostres talents que dominem i quins cal que entrenem.(6) ESTiLS Cooppel, són el conjunt de PaTRONS Cooppel que incideixen en la vida d'una persona en diversos entorns: escola, família o famílies en el cas de famílies reestructurades i sub-patrons en colles d'amics etc. a través de les edats de tota la vida.
Amb una idea aproximada de cara a la Federació Cooppel de families amb Menors d'Edat: de mainada 0-2 anys infantil (3-5 anys), benjamí (6-8 anys) aleví (9-11 anys), adolescent (12-14), jove (15-22), adult (23-60), persona de més edat( 60-100) i persones soles que es troben a jugar. Basat en Ikigai i en el sentit comú de viure plenament. Al final tenir autoconeixement i autoconcepte i aixecar l'autoestima per a prendre decisions trascendentals o de conversió
B.- Ara veurem els jocs didàctics puntuals i d'animació sòcio-cultural:
(7) LLEUGERS Cooppel o sis Jocs Didàctics Lleugers, Àgils i Fungibles (DLLAF) Cooppel. Període 1985-2004
Aquests jocs han estat ensenyats dins de diversos cursos de formació de formadors docents de l'ICE- UB, de la UPC i de la URV:
1.- Això... Aleixarenc, 1976, presentació del programa inspirat en Paulo Freire de crear una revista local clandestina, catalanista i de plena llibertat d'expressió a l'Aleixar (el Baix Camp). Programa d'edició de 15 números entre 1977-79. En el congrés de Barcelona de 2011 es reconeix que la revista local és la única de plena llibertat d'expressió de la transició democràtica i fins a l'actualitat de Catalunya.2.- Escacs Digital, 1985, joc per a entrenament espacial i de la suma i la resta portant. Presentat a l'ICE-Uni Zaragoza Jornadas de Experiencia en el Aula.3.- Jocs Toponímics (ToP), 1989, joc per aprendre jugant com si fos el parxis o l'oca espais concrets urbans, termes municipals, conques com la goteta del riu Montsant o el minitrasvassament de l'Ebre al Camp de Tarragona. Aprovat com a material pel Dep Ensenyament de la Gen Cat i exposat en les jornades a ICE-U. Zaragoza4.- Mètode DAI (Jocs sobre Progressos en l'Aprenentatge Personalitzat),1990. Joc d'autoavaluació dels progressos de l'alumnat per tasques escolars i extraescolars en família. Publicat per la SCP filial de l'Institut d'Estudis Catalans.5.- Jocs APCIISE ( La distància entre informar-se i decidir-se a aprendre) 1996; Jocs de cadenes de decisions entre la informació i les decisions d'aprenentatge com les decisions d'exposició pública en actes culturals o programes de ràdio local a Tarragona, ràdio sant Pere i sant Pau, emissora municipal. Publicat per la SCP filial de l'Institut d'Estudis Catalans.6.- Jocs Ceradai (La Ment Fràgil, Decisiologia i Teorema dels Nombres Decisoris (2004). Aplicat a l'atenció telemàtica de consultes a XPERTIA.COM entre 2000 i 2002. Reconeixement honorífic Iberoamericà en maig de 2004. El dia 05-11-2004 exposats en ponència i taules rodones en l'antic Auditori de Caixa Tarragona del carrer Pere Martell
C.- Jocs d'Estil de la mateixa vida real i competencial de cada
(8).- ReALITY Rols Estratègics de Tàctiques Operacions Reals (REALITY Cooppel RETOR)(9).- Observatori, Anàlisi i Interpretació del Saber de la Iniciativa Solidària (Cooppel OaSIS) . També tindrem els resultats de persones que s'autoexclouen d'entrar en el circuit Cooppel de creixement personal i col·lectiu, el nivell zero.
Cal destacar les pràctiques culturals socials i socioeducatives Cooppel en l'entorn educatiu, les aplicacions de la pràctica reflexiva Cooppel en família de ponències i exposicions orals, d'espais com del Patrimoni de Tàrraco, el Port de Tarragona i l'espai natural de Montsant, espai urbà de Reus, de la Massana i Andorra la Vella, altres . I finalment el record de les actuacions Cooppel en produccions, creacions i participacions.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada