141.- Tasca d'Investigació en Mediació segons l' Ètica de la Negociació en els Drets Humans (DDHH)

El més important és la persona, en el seu misteri, en la seva vida i en el sentit comú que tot pot tenir una resposta, si donem l'oportunitat.
CAL ESCOLTAR EN TOTS ELS SENTITS, expressar el dolor i això ens costa


Saber amb fermesa positiva construir ponts amb el si vull, es el primer pas per arribar al Si Volem. I ho aconseguirem.
El cost del comportament sistèmic negatiu ho paguem entre tota la comunitat. 
Sí. La comunitat és el puntal per la convivència i la pau.



Causa Internacional Cooppel per la Pau

TALENTS OASIS COOPPEL (TOC)

UNESCOoppeling

LLIURE INVESTIGACIÓ COOPPEL (Cooperativa i per projectes)   "LLIC"

Observatori del comportament presencial (físic) i en les xarxes socials.

Observació i motivació de la conversa animadora i aprenentatge, lectora comentalista solidària. (C@LCs)

1.- PROTOCOL:

A.- Model teòric.- 

Tasca Observatori d'Investigació Cooppel formada per quatre models inclusius:

1.- Investigació-Acció, (Action Research)

2.- Pràctica Reflexiva Cooperativa, (PR + Cooppel)

3.- Aprenentatge Servei  Comunitari i Social

4.- Transacional Anàlisi  TANTS (Deu instruments del AT, l'anàlisi dels guions i els jocs psicològics) Neuro-Trans Sensorioneuronal) i el seu Entrenament

en la Mediació Resolutiva, Restaurativa i Preventiva i en l'Ètica Relacional de la Negociació en els Drets Humans (DDHH).


B.- Plantejament d'hipòtesis per  al'estudi i per a la resolució:

Plantejar la hipòtesi del comportament, dels seus fils neuronarratius, perfils neurocognitius i patrons relacionals de l'entorn més proper. Els rols de Víctima, Salvador i Persecució. La construcció de guions tòxics i la seva desconstrucció. Queixes de victisme sense voluntat de cercar solucions.

C.- Escolta Activa, Conversa i Entrevista.-

Observar oportunitats en el contacte i en el plantejament de dilemes en conversa aprenentatge. Taxonomia Cooppel de Bloom.

- Obert a tota la ciutadania

- Obert a professionals relacionats: veterinària, regidories responsables de cada cas, etc. 

- Obert a personal voluntari en mediació.- 

D.- Contrast de la recollida de casos o d'entrevistes i el marc teòric i científic.- 

Analitzar els aprenentatges segons els processos de dol (Kubler Ross), de la motivació (Maslow), de l'estat operatiu moral (Kohlberg), la construcció de la identitat R. Dilts i les narratives de Kieran Egan entre altres.

La Mediació segons l'Ètica de la Negociació en els Drets Humans.

1.- Negociació ciutadana i de la mediació com a suport per a establir la negociació justa, efectiva i acceptada per totes les parts.

2.- Principis ètics sobre el nivell que es troba la persona segons L. Kohlberg i com el podem ajudar amb dilemes considerant els Drets Humans com a permís i com a protecció

E.- Interpretar les dades.- 

Interpretar els indicadors a partir de les dades recollides i contrastades. Investigació Intel·ligència Solidària Interès Social. Garantir tota confidencialitat i protegir les dades personals i la seva identitat

F.- Valoració de la primera intervenció.-

Intervenir amb interès de valorar els estimols, respostes i conseqüències

G.- Primeres conclusions.-

Treure conclusions sobre la hipòtesi. Recopilar casos, anècdotes, situacions i argumentacions.

OASIS

H.- Col·laborar i estar diponible en qualsevol oportunitat per a prevenir.

Investigació i docència en oportunitats per aprendre.

I.- Ponències i compartir en la comunitat científica i professional.- 

EXPOSAR A LES AULES EN FORMAT PONÈNCIA O TALLER DE L'INSTITUT, DE L'ATENEU  O DE LA UNIVERSITAT.

Ja tenim un petit guió per a visitant a la URV pedagogia i educació, disponible a les facultats de Dret i a Lletres, per a les jornades de Mediació de Tarragona i per a les aules d'ESO i estada de BAT i per a ponent-taller a associacions i comunitats o escales veïnals i les famílies.

S'exposen els casos evitant els estigatismes, les dades personals o fer propaganda de fets que són ingrats, però que l'estudi del cas serveix per a prevenir o donar via a resolucions o restauracions dels dols personals i/o col·lectius a favor de la convivència.

2.- TERRITORI:

Terres d'Ebre, el Priorat, Camp de Tarragona i Tarragona ciutat

3.- CASOS per aprendre a prevenir

Com evitar els danys i perjudicis?

Com començar un procés de restauració material i psicològica i de dol emocional?

El recurs de la mediació professional dins de la transmediació social i comunitària. 

UN PAS DE MADURESA EN LA CONVIVÈNCIA

https://justicia.gencat.cat/ca/ambits/mediacio/

https://justicia.gencat.cat/ca/detalls/Article/mediacio-00022

25 CASOS per aprendre a prevenir i resoldre:

1.- De dols col·lectius de dos pobles degut a la fallida bancària en 2018 i altra sobre toponímia, el procés de regulació 2024. Dols col·lectius

2.- Cas d'humitats i complicitat del propietari i el causant

3.- Casos de deutes i la llei de nova oportunitat.

4.- Cas d'humitats i el provocant deixar de regar les flors tirant l'aigua als veïns.

5.- Cas del gos que lladra a la nit dins de casa.

6.- Cas del gos que a les nits dorm al balcó i lladra.

7.- Els gats a la ciutat, com donar-los menjar i beure. Es possible l'apadrinament de gats comunitaris?

8.- El veí em contamina lluminosament a les nits i no puc veure el cel estelat.

9.- Infants que es posen en un veí com un joc i l'estant molestant, no el deixen dormir.

10.- Tensos  avisos entre germans hereus d'una llar

11.- Tinc dos espais per a comerços sense llogar ni funcionar  i el que he de pagar a la comunitat.

12.- Qui ha de pagar per arranjar el balcó el propietari o la comunitat.

13.- S'ha d'arreglar la façana i l'ajuntament no dona permís si tres propietaris no normalitzen el balcó.

14.- Casos de vexacions, assetjament, amenaces, coaccions i injúries. Persones dins de la mateixa família. Dins i entre associacions. Com prevenir?

15.- Casos que no hem pogut fer res de mediació i que han passat a la guàrdia urbana o als mossos d'esquadra o a al Jutjat de la Primera Instància.

16.- Ajuda per a facilitar tràmits amb l'administració i demanar ajuda

17.- Conversa d'aprenentatge per a les llengües oficials i la mentoria per a menors extutelats.

18.- Casos de refugiades de guerra

19.- Escolta activa a víctimes en relació a la justícia: les denúncies falses.

20.- Invasions de les propietats rústiques: Deixalleries, llançà brossa o remolc de tractor

21.- Com reduir el volum de la música en bars que es soroll a un nivell acceptable

22.- Els horaris de distracció i de soroll.

23.- Casos de conduir sense carnet, sense assegurança i/o sense la ITV i el rics en la circulació.

24.- Posar la música al cotxe en alt volum en hores de silenci. 

25.- Pressumpte assetjament o vexacions a jutgessa de Pau per un problema de partions de finques.

26.- Sobre drets humans en temes d'estrangeria i residència a Espanya.

OBERT A NOUS CASOS 


4.- AGRAÏMENTS.-

Gràcies a les tres federacions: la veïnal FAV Segle XXI de Tarragona des de 2019, la d'entitats socials, FCVS des de 2001, la d'ateneus FAC des de 2018, Ateneu de Tarragona des de 1989, AAVV Verge del Carme des de 2000, Centre cívic i biblioteca de Torreforta entre 2007-2008, institut Torreforta 2008-2011, institut Martí Franquès des de 2011, associació Ceradai des de 1989 i Causa Cooppel per la Pau des de 2012 que coordina tot el pla general. Associació Prioritat, vocalia de drets humans i de la natura 2021-22 i Jutjat de Pau a partir de 2020. Gràcies a l'IMSS de Tarragona per invitar-me a fer la ponència-taller dins de les jornades de Mediació 2023 de Tarragona.


Adherits a la UNESCO, CEJFE, ICOMOS International.

Associats a ACPJ

Gràcies a l'ORC dels Mossos d'Esquadra de Tarragona i Falset i la Guàrdia Urbana de Tarragona.  Gràcies a l'Il·lustre Col·legi d'Advocacia de Tarragona.


La font del saber mediar i negociar sobre DDHH és el desig del bé i de la bondat de la mateixa comunitat.


Comentaris