1.- Lleida 2022.- Congrés Internacional SCP-IEC.-
Presentada la ponència-comunicació en el primer congrés internacional de pedagogia de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans arribàrem a la conclusió de definir la Causa Cooppel per la Pau en també pedagogia en generar oportunitats d'aprenentatge. Fou en el desembre de 2022 a Lleida.
https://www.fepts.udl.cat/ca/agenda/1r-Congres-internacional-de-la-Societat-Catalana-de-Pedagogia/
2.- El dret i la necessitat de generar argot i nou marc conceptual segons la Pràctica Reflexiva en la Investigació- Acció.-
La Pedagogia Transcomentalista (PTC) basada en la neurociència de la Intel·ligència Natural (IN) és un clam davant el caos, les addiccions i el sos dels riscos i les amenaces que suposa a la humanitat la Intel·ligència Artificial (IA). Cal estar preparat pels beneficis i per les noves oportunitats
3.- Lleida 2023 Premis COPEC.-
Un pas endavant va ser que Nadia Nieto la primera estudiant de pedagogia, entre unes 20, que va optar a estudiar i practicar el Cooppel com a projecte d'Aprenentatge Servei (APS URV) i també va participar amb mi en Tarragona IMPULSA. Nadia aconseguia el segon premi de Catalunya del COPEC en el 2023.
- Nadia Mariana Nieto Sabio de la Universitat Rovira i Virgili (URV), amb el TFG “Estudio de los Beneficios Psicosociales del COOPPEL en Adolescentes”, tutoritzat per Marta Camarero.
https://www.pedagogs.cat/reg/ca/5777
4.- Lima (El Perú). Reconeixement honoris causa i Tarragona. 2004
Recordem que en el 2004 a Lima "El Perú" vaig tenir el primer pas en les bases científiques de la Causa Cooppel per la Pau, vaig defensar la Neurodecisiologia, obtenint el reconeixement honorífic a la causa, amb la part teòrica i la resolució de tres casos (un de Costa Rica i dos de "El Perú) entre 2000 i 2002 en l'atenció telemàtica a consultes a joves com a pràctica motivant a l'esmentat reconeixement internacional.
5.- Madrid. Congrés Internacional de Psicologia Humanista.
També en el 2014 en el primer Congrés Internacional de Psicologia Humanista i Anàlisis Transaccional (AT) a Madrid vaig posar les bases a la campanya a favor de l'aplicació de l'AT en un camp de ciutadania: L'Anàlisi Transaccional (AT) com a instruments útils per a si mateix i per a interpretar altres models psicològics i cercar les bases del que avui podem denominar la Psicopedagogia Transcomentalista (PSTC gràcies a la Transaccional Anàlisi (TA).
6.- Ens estem oblidant que la nostra ment és fràgil davant la IA?
La Pedagogia i la Psicopedagogia Transcomentalista és l'oportunitat de descobrir de la Intel·ligència Natural des de la història i des de la situació present com s'ha ocupat la ment la persona humana a nivell personal, familiar, comunitari en grup, tribu, o altre col·lectiu.
7.- Cal tenir el Dia Internacional de la Pedagogia, ara des de 2012 tenim el Dia Anual Local Tarragoní (DALT) Cooppel i de la pedagogia impulsora.-
A més la Pedagogia necessita d'un Dia Internacional, que de moment no el té, malgrat hi hagin temes de moltes classes. El DALT ´s'ha celebrat a Correus, Antiga Audiència, IMET i Ateneu de Tarragona.
8.- Trajectòria i full de ruta.-
Cridats al respecte i a la cooperació humana entre la IN i la IA.-
Com a ciutadà, mestre i pedagog des de 1976 he iniciat iniciatives solidàries comunitàries i a partir de 2025 fins a 2030 oferiré una sèrie d'oportunitats per a comprendre con funciona la nostra ment en aprendre a aprendre i com podem sense perdre la identitat de la Intel·ligència Natural com podrem incorporar a les nostres vides la Intel·ligència Artificial (IA) sense perdre ni la nostra identitat ni els nostres drets humans aconseguits en la nostra història de reivindicacions per eliminar lleis contràries a la llibertat universal mental i el nostre funcionament neurosensorial. Recordem els drets de les persones davant l'estatus feudal, els drets de les dones, els drets de les persones de raça negra, etc.
9.- Els Drets són prioritaris a les Lleis, que es canvien amb la lluita pacífica i assertiva del dia a dia.
Els Drets Humans estan per damunt de les LLeis, si no serveixen s'han de revisar, és la primera lliçó de la Història.
10.- Estem dins del programa anual de les jornades DIM EDU Global.-
Ara estem dins del programa de jornades DIM EDU Global a nivell de l'estat espanyol amb participació de personal docent de tot el món i de Catalunya.
Amb el doctor Pere Marquès, impulsor de les jornades DIM EDU Globalhttps://ponentcooppel.blogspot.com/
11.- Dins del projecte APLICA Solucions de la SCP filial de l'IEC.-
I dins del projecte APLICA Solucions de la Intel·ligència Artificial, del Disseny Universal dels Aprenentatges i dels ODS 2030 de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'IEC i dins del pla de formació al professorat del Departament d'Educació. Portem a terme des de 2011 el programa Cooppel a l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona a estudiants ESO i BAT. Oberts a APS i pràctiques de pedagogia i psicologia de la URV.
https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/
https://dinament.blogspot.com/
12.- Identitat, marca i oferta solidària.-
Soc "transcomentalista" ja que practico i visc que les persones precisem processos de dol per a entendre i per millorar les seves voluntats, a vegades aquestes limitades per biaixos mentals, mecanismes de defensa, jocs psicològics, prejudicis i supersticions.
Explico el terme "transcomentalista":
1.- Trans- com a través i com més enllà (TRANS)
2.- Basat en la conversa i en la comunicació.- Dels "comentals" o comentaris que motiven nous comentaris pel sentit comú i el seny constructors mentals de la pau (COMEN).
3.- Comentaris que portin a l'acció (TAL) Tasques, Activitats i/o Ludopràctiques que motivin. El tal qual, tal com, tal què........
4.- (ALIS) Amb Aprenentatges en la Lectura i en la seva Interpretació Sensoneuronal) basada en....
5.- El Transaccional Anàlisi (TA) o els 12 diversos principis científics i en el més concret l'Anàlisi Transaccional en la lectura i en la interpretació de la vida, del com funciona la nostra ment, de les nostres relacions i de les psicologies i la pluralitat de ciències.
6.- L'Argumentació Transcomentalista és el recull de conclusions, casos i anècdotes il·lustratives del marc conceptual i praxis de la tesi postulant Causa Cooppel per la Pau 2030. Aquí és a partir d'exemples amb resultats i amb evidències com demostrarem la utilitat de la pràctica Transcomentalista. En el com construir la Pau en la Ment de les Persones (lema UNESCO).
https://agendaanims.blogspot.com/
7.- Amb més brevetat.- A més TRANS acròstic de "Tenint Records en l'Aprenentatge Neuro Sensorial", per això li podem dir també pedagogia TRANS. Molt útil per a millorar l'aprendre a aprendre per a totes les edats, sobretot a l'ESO.
13.- Pertinença i cooperació nacional i internacional.-
Adherits, presents o associats a la UNESCO des de 2000, Forum del Consell Audiovisual de Catalunya des de 2011, grup d'interès al Parlament de Catalunya des de 2017, presents a la Federació Catalana de Voluntariat Social des de 2001.- Adherits a ICOMOS 2023-24
A més d'estar adherits i associats a la Xarxa de la UNESCO des de 2000, ara en el 2024 hem contactat amb ICOMOS Nacional i Internacional.
A ICOMOS International no podem ser membres ja que no som professionals dels museus ni dels llocs del patrimoni i a més necessitem tres avals de professionals membres.
14.- Trajectòria de voluntaris pel patrimoni, pels museus i per la pau.-
Estem adherits com a voluntaris en recursos d'entorn educatiu d'accés lliure i gratuït com són els museus locals o municipals (El Port i la CaixaForum de Tarragona).
15.- També el museu municipal de Cabacés (el Priorat) dedicat a la fotografia de Montsant, a l'Eco de "El Greco" del professor Sr. Montagut i dels trajectes d'excursions al peu de Montsant.
L'han visitat exalumnes del professor Sr. Montagud com el cantant i músic, Jordi Català, l'artista joier Joan Blazquez entre altres
Recentment l'escriptor Francesc Valls
https://puntinformatiu.blogspot.com/2024/07/23-francesc-valls-visita-el-retaule-i.html
16.- Informant turístic acreditat i qualificat des de 2023 del Parc Natural de la Serra de Montsant i EIN de Llaberia.
https://puntinformatiu.blogspot.com/
Així com les biblioteques, ateneus, escoles, instituts, famílies, entitats socials ....
17.- Cooperació a favor del patrimoni i la pau, aspiracions i visites Cooppel al Patrimoni:
Recordem en especial la praxis en el voluntariat deTarragona, "Tarraco Patrimoni de la Humanitat 2000" a més de voluntaris culturals (candidatura Tarragona capital europea de la cultura 2016) i esportius (Jocs Mediterranis 2018). A més dels dos anys com a vocalia de Drets Humans i de la Natura de Prioritat al Priorat.
18.- El full de ruta de Paulo Freire tot un mestre i pedagog.-
Associats i fans de la UNESCO des del 2000, volem arribar a París com a proposta de pedagogia crítica en el segle XXI, inspirats en la pedagogia crítica de segle XX de Paulo Freire, que el seu full de ruta va culminar com a consultor de la UNESCO.
19.- Fem visites Cooppel al Patrimoni mundial.-
Hem fet visites Cooppel del patrimoni amb reconeixement mundial a Burgos, Cádiz, Úbeda, Baeza, .....així a França a Carcassonne i Albi...... etc.
https://unescooppeling.blogspot.com/
20.- Les competències bàsiques de la ciutadania:
Les eines claus de l'actitud ètica transcomentalista són:
La cooperació, l'esperit crític, la creativitat, l'observació, l'escolta activa, l'empatia, la lectura, l'anàlisi, la interpretació de les dades i la intervenció avaluativa sumativa.
En les activitats de conversa, mediació i negociació social, cultural i veïnal.
21- Oferta d'oportunitats per aprendre:
Per a motivar i fomentar la lectura i l'entrenament neurosensorial i com interpretar-lo, organitzo:
Tallers, conferències, xerrades col·loqui, ... participo en ponències i en taules rodones. Són d'accés lliure en atenció a les persones oberts a la ciutadania.
22.- Per a més informació sense cap més compromís.-
Per contactar escriu al what's número 619 79 39 69 les 24 hores i respon el més aviat possible.
23.- Més informació sobre:
Ferran de la Cooppel
https://indexjmferrangmail.blogspot.com/
24.- Aquesta entrada "comental" està oberta a:
"Comental" obert a associacions de mestres, de professorat d'institut, de pedagogia, a personal mediador veïnal, comunitari i/o professional, al món de les entitats socials, veïnals, culturals i educatives. I a la ciutadania en general.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada