142.- La Pedagogia Transcomentalista, la neurociència pràctica de la Intel·ligència Natural (IN).-

Arcadi Oliveres donà suport al projecte de la Causa Cooppel per la Pau
En la sala de Graus del Campus Catalunya  URV
29 d'octubre de 2012

La Pedagogia Transcomentalista, basada en la neurociència pràctica de la Intel·ligència Natural (IN).-
FULL DE RUTA I DE SERVEIS 1976-2030

1.- Lleida 2022.- Congrés Internacional SCP-IEC.- 

Presentada la ponència-comunicació en el primer congrés internacional de pedagogia de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans arribàrem a la conclusió de definir la Causa Cooppel per la Pau en també pedagogia en generar oportunitats d'aprenentatge. Fou en el desembre de 2022 a Lleida. 


Exposant el suport Cooppel i entorn: la Fira de l'Oli de Cabacés 2022
https://scpcongres.wordpress.com/

https://www.fepts.udl.cat/ca/agenda/1r-Congres-internacional-de-la-Societat-Catalana-de-Pedagogia/

2.- El dret i la necessitat de generar argot i nou marc conceptual segons la Pràctica Reflexiva en la Investigació- Acció.-

La Pedagogia Transcomentalista (PTC) basada en la neurociència de la Intel·ligència Natural (IN) és un clam davant el caos, les addiccions i el sos dels riscos i les amenaces que suposa a la humanitat la Intel·ligència Artificial (IA). Cal estar preparat pels beneficis i per les noves oportunitats

3.- Lleida 2023  Premis COPEC.-

Un pas endavant va ser que Nadia Nieto la primera estudiant de pedagogia, entre unes 20, que va optar a estudiar i practicar el Cooppel com a projecte d'Aprenentatge Servei (APS URV) i també va participar amb mi en Tarragona IMPULSA. Nadia aconseguia el segon premi de Catalunya del COPEC en el 2023.

  • Nadia Mariana Nieto Sabio de la Universitat Rovira i Virgili (URV), amb el TFG “Estudio de los Beneficios Psicosociales del COOPPEL en Adolescentes”, tutoritzat per Marta Camarero.

https://www.pedagogs.cat/reg/ca/5777


4.- Lima (El Perú). Reconeixement honoris causa i Tarragona. 2004 

Recordem que en el 2004 a Lima  "El Perú" vaig tenir el primer pas en les bases científiques de la Causa Cooppel per la Pau, vaig defensar la Neurodecisiologia, obtenint el reconeixement honorífic a la causa, amb la part teòrica i la resolució de tres casos (un de Costa Rica i dos de "El Perú) entre 2000 i 2002 en l'atenció telemàtica a consultes a joves com a pràctica motivant a l'esmentat reconeixement internacional.

5.- Madrid. Congrés Internacional de Psicologia Humanista.

També en el 2014 en el primer Congrés Internacional de Psicologia Humanista i Anàlisis Transaccional (AT) a Madrid vaig posar les bases a la campanya a favor de l'aplicació de l'AT en un camp de ciutadania: L'Anàlisi Transaccional (AT) com a instruments útils per a si mateix i per a interpretar altres models psicològics i cercar les bases del que avui podem denominar la Psicopedagogia Transcomentalista (PSTC gràcies a la  Transaccional Anàlisi (TA).

6.- Ens estem oblidant que la nostra ment és fràgil davant la IA?

La Pedagogia i la Psicopedagogia Transcomentalista és l'oportunitat de descobrir de la Intel·ligència Natural des de la història i des de la situació present com s'ha ocupat la ment la persona humana a nivell personal, familiar, comunitari en grup, tribu, o altre col·lectiu.

7.- Cal tenir el Dia Internacional de la Pedagogia, ara des de 2012 tenim el Dia Anual Local Tarragoní (DALT) Cooppel i de la pedagogia impulsora.-

A més la Pedagogia necessita d'un Dia Internacional, que de moment no el té, malgrat hi hagin temes de moltes classes. El DALT ´s'ha celebrat a Correus, Antiga Audiència, IMET i Ateneu de Tarragona.

8.- Trajectòria i full de ruta.-

Cridats al respecte i a la cooperació humana entre la IN i la IA.-

Com a ciutadà, mestre i pedagog des de 1976 he iniciat iniciatives solidàries comunitàries i a partir de 2025 fins a 2030 oferiré una sèrie d'oportunitats per a comprendre con funciona la nostra ment en aprendre a aprendre i com podem sense perdre la identitat de la Intel·ligència Natural com podrem incorporar a les nostres vides la Intel·ligència Artificial (IA) sense perdre ni la nostra identitat ni els nostres drets humans aconseguits en la nostra història de reivindicacions per eliminar lleis contràries a la llibertat universal mental i el nostre funcionament neurosensorial. Recordem els drets de les persones davant l'estatus feudal, els drets de les dones, els drets de les persones de raça negra, etc.

9.- Els Drets són prioritaris a les Lleis, que es canvien amb la lluita pacífica i assertiva del dia a dia.

Els Drets Humans estan per damunt de les LLeis, si no serveixen s'han de revisar, és la primera lliçó de la Història.

10.- Estem dins del programa anual de les jornades DIM EDU Global.- 

Ara estem dins del programa de jornades DIM EDU Global a nivell de l'estat espanyol amb participació de personal docent de tot el món i de Catalunya.

                                             Amb el doctor Pere Marquès, impulsor de les jornades DIM EDU Global

https://ponentcooppel.blogspot.com/

11.- Dins del projecte APLICA Solucions de la SCP filial de l'IEC.- 

I dins del projecte APLICA Solucions de la Intel·ligència Artificial, del Disseny Universal dels Aprenentatges i dels ODS 2030 de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'IEC i dins del pla de formació al professorat del Departament d'Educació. Portem a terme des de 2011 el programa Cooppel a l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona a estudiants ESO i BAT. Oberts a APS i pràctiques de pedagogia i psicologia de la URV.

https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/

https://dinament.blogspot.com/

12.- Identitat, marca i oferta solidària.- 

Soc "transcomentalista" ja que practico i visc que les persones precisem processos de dol per a entendre i per millorar les seves voluntats, a vegades aquestes limitades per biaixos mentals, mecanismes de defensa, jocs psicològics, prejudicis i supersticions.

Explico el terme "transcomentalista":

1.- Trans- com a través i com més enllà (TRANS) 

2.- Basat en la conversa i en la comunicació.- Dels "comentals" o comentaris que motiven nous comentaris pel sentit comú i el seny constructors mentals de la pau (COMEN). 

3.- Comentaris que portin a l'acció (TAL) Tasques, Activitats i/o Ludopràctiques que motivin. El tal qual, tal com, tal què........

4.- (ALIS) Amb Aprenentatges en la Lectura i en la seva Interpretació Sensoneuronal) basada en.... 

5.- El Transaccional Anàlisi (TA) o els 12 diversos principis científics i en el més concret l'Anàlisi Transaccional en la lectura i en la interpretació de la vida, del com funciona la nostra ment, de les nostres relacions i de les psicologies i la pluralitat de ciències.

6.- L'Argumentació Transcomentalista és el recull de conclusions, casos i anècdotes il·lustratives del marc conceptual i praxis de la tesi postulant Causa Cooppel per la Pau 2030. Aquí és a partir d'exemples amb resultats i amb evidències com demostrarem la utilitat de la pràctica Transcomentalista. En el com construir la Pau en la Ment de les Persones (lema UNESCO).

https://agendaanims.blogspot.com/

7.- Amb més brevetat.- A més TRANS acròstic de "Tenint Records en l'Aprenentatge Neuro Sensorial", per això li podem dir també pedagogia TRANS. Molt útil per a millorar l'aprendre a aprendre per a totes les edats, sobretot a l'ESO.

13.- Pertinença i cooperació nacional i internacional.-

Adherits, presents o associats a la UNESCO des de 2000, Forum del Consell Audiovisual de Catalunya des de 2011, grup d'interès al Parlament de Catalunya des de 2017, presents a la Federació Catalana de Voluntariat Social des de 2001.- Adherits a ICOMOS 2023-24

A més d'estar adherits i associats a la Xarxa de la UNESCO des de 2000, ara en el 2024 hem contactat amb ICOMOS Nacional i Internacional.

A ICOMOS International no podem ser membres ja que no som professionals dels museus ni dels llocs del patrimoni i a més necessitem tres avals de professionals membres. 

14.- Trajectòria de voluntaris pel patrimoni, pels museus i per la pau.- 

Estem adherits com a voluntaris en recursos d'entorn educatiu d'accés lliure i gratuït com són els museus locals o municipals (El Port i la CaixaForum de Tarragona).

15.- També el museu municipal de Cabacés (el Priorat) dedicat a la fotografia de Montsant, a l'Eco de "El Greco" del professor Sr. Montagut i dels trajectes d'excursions al peu de Montsant. 

L'han visitat exalumnes del professor Sr. Montagud com el cantant i músic, Jordi Català, l'artista joier Joan Blazquez entre altres

Recentment l'escriptor Francesc Valls

https://puntinformatiu.blogspot.com/2024/07/23-francesc-valls-visita-el-retaule-i.html

16.- Informant turístic acreditat i qualificat des de 2023 del Parc Natural de la Serra de Montsant i EIN de Llaberia.

https://puntinformatiu.blogspot.com/

Així com les biblioteques, ateneus, escoles, instituts, famílies, entitats socials .... 

17.- Cooperació a favor del patrimoni i la pau, aspiracions i visites Cooppel al Patrimoni:

Recordem en especial la praxis en el voluntariat deTarragona, "Tarraco Patrimoni de la Humanitat 2000" a més de voluntaris culturals (candidatura Tarragona capital europea de la cultura 2016)  i esportius (Jocs Mediterranis 2018). A més dels dos anys com a vocalia de Drets Humans i de la Natura de Prioritat al Priorat.

18.- El full de ruta de Paulo Freire tot un mestre i pedagog.-

Associats i fans de la UNESCO des del 2000, volem arribar a París com a proposta de pedagogia crítica en el segle XXI, inspirats en la pedagogia crítica de segle XX de Paulo Freire, que el seu full de ruta va culminar com a consultor de la UNESCO. 

19.- Fem visites Cooppel al Patrimoni mundial.-

Hem fet visites Cooppel del patrimoni amb reconeixement mundial a Burgos, Cádiz, Úbeda, Baeza, .....així a França a Carcassonne i Albi...... etc.

https://unescooppeling.blogspot.com/

20.- Les competències bàsiques de la ciutadania:

Les eines claus de l'actitud ètica transcomentalista són: 

La cooperació, l'esperit crític, la creativitat, l'observació, l'escolta activa, l'empatia, la lectura, l'anàlisi, la interpretació de les dades i la intervenció avaluativa sumativa. 

En les activitats de conversa, mediació i negociació social, cultural i veïnal.

21- Oferta d'oportunitats per aprendre:

Per a motivar i fomentar la lectura i l'entrenament neurosensorial i com interpretar-lo, organitzo:

Tallers, conferències, xerrades col·loqui, ... participo en ponències i en taules rodones. Són d'accés lliure en atenció a les persones oberts a la ciutadania.

22.- Per a més informació sense cap més compromís.-

Per contactar escriu al what's número 619 79 39 69 les 24 hores i respon el més aviat possible.

Segon premi COPEC per a Nàdia Nieto, 2023
Lleida

23.- Més informació sobre:

Com fomentem la pràctica del Cooppel.
https://cooppeltalents.blogspot.com/

 Ferran de la Cooppel

https://indexjmferrangmail.blogspot.com/

 

24.- Aquesta entrada "comental" està oberta a:

"Comental" obert a associacions de mestres, de professorat d'institut, de pedagogia, a personal mediador veïnal, comunitari i/o professional, al món de les entitats socials, veïnals, culturals i educatives. I a la ciutadania en general.

Comentaris