19.- DIA INTERNACIONAL (D.I.) de la Pedagogia i del Cooppel per la Pau.-

 A FAVOR DEL RECONEIXEMENT DEL 

DIA INTERNACIONAL (D.I.)

 de la Pedagogia i del Cooppel per la Pau.- 

Dia Internacional de la Pedagogia universal, familiar i professional.-

Pedagogia universal de les relacions humanes, aquí  podem relacionar el Cooppel com a sentit comú cooperatiu a favor de construir la pau en la ment de les persones i a favor dels ODS 2030. L'ús universal de la paraula "pedagogia" "cal fer pedagogia" "així fem pedagogia de" en associacions, en política, en la convivència comunitària, etc. La pedagogia del Disseny Universal dels Aprenentatges. La Garantia del sentit cooperatiu universal per la supervivència: Cooppel.

https://institutcooppelcal.blogspot.com/2021/08/10-codis-23.html

Pedagogia familiar, els seus orígens des de l'antiguitat, qui acompanya als fills i filles a, el papers dels pares i de les mares, la custòdia i la tutela, la importància de la pedagogia en la família. El que sabem abans de formar una família i el que aprenem al formar una nova família: pedagogia del valor familiar en l'aprendre a aprendre sempre

Pedagogia professional com a tal i el paper de la professionalització pedagògica en la formació permanent de tota la vida en el món laboral, així també en el món cultural i social. 

Història: Pedagogia en la Grècia: conduir els infants. El naixement de la pedagogia i de l'escola moderna. El paper de la pedagogia en les competències bàsiques i professionals del segle XXI.

En el nostre món i en la nostra societat ens manca pedagogia per a ser més comunicatius, creatius i cooperatius en els reptes del segle XXI.


El Cooppel per la Pau.-

El Cooppel és més que un joc de taula i de tauler, però pot ser també el mòbil per a reconèixer els jocs de taula i de tauler, els jocs tradicionals, els jocs didàctics amb risc d'oblit.

El Cooppel és una pràctica d'entrenament lúdica d'observació, d'anàlisi, d'animació, d'interpretació i d'intervenció sobre la pròpia ment i en la fabricació de targetes i taulers en la construcció mental del record amb el suport lúdic de paraules, símbols, croquis i parxisos. Això es promou en família i sota la supervisió dels pares i de les mares. I sobre tot la pràctica reflexiva en descobrir com aprenen els altres. Tot encaminat en aprendre a aprendre sempre.

És una eina per aprendre a aprendre sempre dins del disseny universal dels aprenentatges tot considerant que en totes les civilitzacions i en tota la història les relacions universals s'han centrat en el control social per part de les autoritats o de la direcció comunitària en l'ajuda en el control mental de les persones.


L'efecte papallona mental en les relacions universals

El full de ruta és el reconeixement per part de les universitats,  dels Col·legis Oficials, del Parlament i del Govern de la Generalitat de Catalunya, etc.. De les associacions, moviments i entitats nacionals, estatals i internacionals de professionals de l'ensenyament, de l'educació, de la salut, de la justícia , etc...

Per la meva part sols puc contribuir en:
- Les 22 raons associacionistes en voluntariat social, cultural, veïnal, educatiu, etc..
- En més concret el formar part de vocal general de la Junta Directiva de l' "Asociación Española de Psicologia Humanista y Análisis Transaccional", Madrid i de vocal enllaç a Tarragona de la Societat Catalana de Pedagogia filial de l'Institut d'Estudis Catalans.
- L'experiència en la investigació-acció i en la pràctica reflexiva del Cooppel en els darrers deu anys.
- El projecte de l'informe 2023 per a la UNESCO del Cooppel per la Pau amb els beneficis, efectes mentals i impacte social que pot generar el Cooppel si es generalitza a tot el món, al menys si s'informa de la seva existència, és permet la seva difusió i es protegeix els Drets de la Garantia de la Qualitat, gestionada per la Federació Internacional Cooppel per la Pau.
- I serà gràcies a totes les persones de bona voluntat que creuen que cal fomentar eines, recursos i metodologies en la construcció de la Pau, la qual és fa des de la família, des de les comunitats, des de l'escola-institut etc. en aconseguir els ODS 2030.   J.M. Ferran.-

El Cooppel és també una forma de ser, d'estar i de fer pedagogia en el segle XXI i de donar i tenir oportunitats per a millorar l'aprendre a aprendre sempre.

Comentaris